När jag rensade i postlådan i går dök en reklamslogan upp: "En olycka händer så lätt" sa minns alla i min generation från reklamfilmer om Salvekvick, men jag hittar tyvärr inte nån sån film varken i Filmarkivet eller på Youtube. Men den sitter djupt i medvetandet fortfarande efter mer än ett halvt sekel, och det kan man ju tänka på när man lallar med i all reklam på reklamkanalerna. Man blir aldrig av med dom. Dom sitter i livslångt.
Och i mina postlådor (jag använder regelbundet tre) får jag massor med mail som jag bara tar bort utan att läsa, men dom har väl ändå fastnat där i bakhuvudet så att man gärna köper just den grejen när man sen går och handlar.
Men nu är det slut med det. Nu kommer jag inte att få så mycket mer mail. Det tog mig flera timmar i går kväll att gå igenom och deleta men framför allt avbeställa all onödig reklammail jag får. Där var färgburken jag köpte en gång, jag kryssade väl för då att jag ville ha mer info kantänkas, dvs reklam varje vecka till tidens slut. Resebolaget, nån tidning jag prenumererat på, hotellet jag bott på en enda gång etc. Det var hemsidor jag registrerade mig på för 10 år sen och inte har ett dugg intresse av längre. Men reklammail får jag.
Det är visserligen lite status att påpeka hur många mail man fått mens man var borta från datorn en stund för att sätta på kaffe, men det är nog så med de flesta som med mig att det är mest skräpmail som fyller postlådorna.
Nu blir det bara riktig post hoppas jag. Men mailen att jag vunnit några miljoner tex och det från tjejerna i Ukraina som har fått nys om att jag är så snygg och vill lära känna mig lite bättre, dom kommer väl att fortsätta. Dom törs man ju inte besvara och bråka om, då blir det väl bara än värre.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar