lördag 8 maj 2010

Grabbarna på Tele2

Dom hälsar på rätt ofta, det var tredje gången nu på några månader i fredagskväll.

Tele2 ändrar hela tiden något med TV-utbudet eller bredbandet och då ringer grabbarna på dörren och sitter ner en pratar en stund. Ändrar nåt lite med en kanal eller så och så får man 3 månaders gratis bredband för besväret.

Det är rätt trevligt när dom kommer, men jag förstår inte hur Tele2 har råd, för jag köper inget extra, bara ändrar lite och får tre månader gratis.

Nu la jag till en musikkanal på TV:n och ökade från 25 till 100 mbs och fick tre nya månader gratis. Fint. Men den här gången är jag tveksam, nog vill väl Tele2 ha några tior extra för 100 mbs när gratisperioden är över. Det ska jag kolla noga och kanske ändra tillbaka i så fall, jag tyckte senaste killen var lite svävande när jag frågade.

Båda mina två bredbandsleverantörer ändrar så ofta i sina utbud och har kampanjer och rabatter så man blir yr i bollen om man vill försöka välja det rätta. Tele2 är generösast, Telia i sommarstugan var inte lika generösa när dom ringde härom veckan. Där förlängde jag mitt abonnemang ett år till utan några ändringar men fick bara ett par hundra i rabatt. Det känns som en djungel, vi betalar nog lite väl mycket för mycket för våra TV - bredband - telefonabonnemang.  

Nu är det nog dags att kolla igenom det här och kanske rensa. Det ska jag göra i sommar. Tror jag.

Om inte Tele2-killarna hälsar på igen och ger mig tre gratismånader.                          

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Mitt namn är Daniel Leuschner och jag arbetar på Telia kundservice.
    Det är tråkigt att läsa att du inte gillade kampanjen som våra telemarketers erbjöd.
    Du är mer än välkommen att kontakta mig via länken nedanför så kan jag kika på ditt abonnemang och se om vi kan göra några förbättringar för dig.

    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Leuschner
    Telia Kundservice Göteborg

    SvaraRadera
  2. Nejdå, jag är inte missnöjd - jag har väl bara kommit dithän att jag noga måste titta igenom vilka kostnader och funktioner jag kan kosta på mig.

    SvaraRadera