onsdag 11 mars 2009

Nu blir Owe Thörnqvist 80

Och när jag tänker efter har jag nog aldrig sett honom uppträda i levande livet.

Han har ju alltid varit med, och nu ska han göra sin avskedsturné. Jag kommer inte att förlåta mig själv om jag missar det, men inte ska han väl pensionera sig? Unga grabben. Födelsedagsfesten är utsåld, men på någon av efterfesterna kommer jag - garanterat.

Rock på svenska - han har alltid hållit på sin stil. Med fyndiga rim som verkar så enkla och naturliga, men är geniala. Nu skriver och sjunger ju nästan alla på engelska, det blir så utslätat. Och fyndiga rim med ordvitsar tror jag är lite gammalmodiga. Men jag gillar det.

I Musikministeriet förra veckan tolkade Owe en arabisk hit tillsammans med Darin. Det blev oväntat bra där Owe använde gitarren och papper och penna medan Darin laborerade på datorn för få till låten. En kulturkrock, men det blev bra ändå. Owe sjöng på svenska och Darin på engelska.

Om Darin drar fulla hus när han blir 80 vet man ju inte nu, men Owes avskedsturné kommer att bli fullspikad. Vilken kille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar