onsdag 10 december 2008

Vad folk blir gamla

Jag stötte på Håkan på stan idag.

En gammal kund som jag inte sett på kanske 20 år. En trevlig kille som jag jobbade en hel del med då, men nu kände jag absolut inte igen honom, men den gnälliga östgötadialekten avslöjade honom.

Och i helgen käkade jag lunch ute och småpratade med en matgäst som påstod att vi träffats i en förening för 15-20 år sen. Men jag har ju aldrig sett karl'n!

Vad är det som händer? Varför ser min gamla bekanta så gamla ut? Är det bara jag som ser lika oskyldig och oförstörd ut som på konfirmationskortet?

Förutom mig själv håller också Björn Skifs den ungdomliga looken.

Och mina jämnåriga Cher och Dolly Parton. Vi äter nog samma sorts müsli till frukosten, eller har dom något annat knep?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar