tisdag 30 september 2014

En månad kvar till slutmålet

Verrazano Narrow Bridge.
I högtalarna sjunger Frank Sinatra
New York New York
Jag har fått ihop drygt 30 mil under de tre senaste månaderna, helt OK. Inför Stockholm hann jag med drygt 40, men det här är helt OK efter omständigheterna. Och 8-10 mil till blir det under oktober. Så TCS New York City Marathon har alla förutsättningar att gå bra.

Sen då? Ja jag har många gånger sagt och skrivit att långspurten i
slakmotan upp mot målet i Central Park 2014 sätter punkt för mitt marathon-springande, och det är mycket troligt att det blir så. Det är ett väldigt pysslande att få ihop alla träningsmil och man måste verkligen känna sig motiverad för att genomföra dom här satsningarna och i ärlighetens namn vet jag inte hur jag kommer att känna mig i vinter när den här satsningen är avklarad.

Min Facebookvän Anders H. är visserligen fyra år äldre än jag och springer fortfarande sina maror. Han är uppe i en bra bit över 200 maror! Osvuret är väl bäst, men jag vet inte...?

Annars var rätt löpsteg temat för Vetenskapens värld i går kväll där man pratade om att springa ekonomiskt och jag undrar om inte min naturliga löpstil är rätt skonsam för mina knän och fötter. Jag lyfter inte fötterna så högt = ekonomiskt. Men då är det samtidigt större risk att stå på näsan = risk för vurpor. Jag vet inte vad som är bäst, men nu ändrar jag inget inför New York 2 november  alla fall.

20140930-programbanner
Men det blir ändringar i mitt bloggande.

Omständigheter utanför min kontroll gör att alla mina redan nedstängda bloggar nu är överlämnade till slutförvaring hos Google. Jag vet inget om nedbrytningstider och sånt, men kanske dom är läsbara några år i alla fall. Startade 4 sept 2008 och har lagts ner ett antal gånger men återuppstått ur askan som Fågel Fenix, men när jag nu vandrar vidare gör jag det till nya jaktmarker och delvis nya spelregler.

I kväll har vi, Margareta och jag, releaseparty för min nya blogg, Mitt Ljuva Sjuttital som fr.o.m. i morgon kommer att hittas på adressen mitt70tal.blogspot.se.

Lite annorlunda inslag än tidigare kan det nog bli, men för att fira rejält har vi ikväll bokat ett gäng sångare till Västerås Konserthus. Kom gärna och titta!

Nu drar jag för sista gången ner rullgardinen för mina Utsikts-bloggar!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar