måndag 9 maj 2011

Serviceinriktad elektriker

Micke på Elbolaget har gjort det mesta av våra eljobb på Stentorpet. Han är nästan som vår huselektriker.

Jag tyckte det såg bra ut
Nu var det dags igen. Jag gjorde en tavla i helgen. Jag försökte fixa ett elproblem, men i stället så blev det helt strömlöst i lilla stugan - jag fattade ingenting! Jag är väldigt försiktig med el, så jag gjorde sen  bara några tappra men tuffliga och resultatlösa försök att få ordning på strömmen igen, men jag behövde ringa Elbolaget. Felet var helt obegripligt för mig, allt såg ju så rätt ut. Bara det att strömmen var borta.

"Hoppas han hinner komma den här veckan" tänkte jag och ringde. "Jag kommer upp och kollar direkt efter kafferasten" sa Micke "Det är nog inget stort problem"


Så en halvtimme efter att jag ringt var han här. Var det någon som sa att det är svårt att få tag på hantverkare? Och på en kvart var felet fixat. Jag hade gjort två rejäla tavlor, det kommer aldrig mer att hända...

Men det är fint att få sån bra service, han jobbar så snabbt och metodiskt, vår personlige elektriker.  
 

2 kommentarer:

  1. Vad konstigt jag skickade en kommentar hit idag men nu är den borta (raderad?) mer troligt SBS.
    Hursomhelst så blev jag nyfiken vilka tavlor det var :)
    /CJ

    SvaraRadera
  2. 1. Jag tog för något år sen bort en propp jag inte trodde användes. Nu vetn jag att den var ytterst viktig för att elementet skulle fungera.
    2. När jag kollade alla kablar märkte jag inte att kabeln 'nollan' gick av. Nu vet jag att el behöver en noll-kabel. Allt det här har Micke lärt mig mot en liten avgift

    SvaraRadera