torsdag 23 juli 2009

Köp inte för billigt


Det är lätt att titta för mycket på priset i affär'n. Jag gör det iallafall lite för ofta.

Utom nuförtiden när det gäller verktyg, där köper jag numera hellre polygripen för 175 kronor än den för 29. Jag valde tex bort ett set med 5 skiftnycklar för 39 kr mot en enda med kvalitet för 139 kr. Jag har tidigare så ofta köpt urkassa verktyg och valt dom där billiga, men det var då det.

Men häromdan var det dags igen, en trådlös cykeldator för 75 kronor. Billigt! Bara det att det gick inte att få igång den - det var något glapp nånstans. Och inte minns jag var jag köpte den och inte har jag något kvitto kvar - vilket dåligt köp.

Förbenad på mig själv och den dåliga cykeldatorn köpte jag en ny för över 300 - det var ju ändå inte så mycket pengar, men jag fick en rejäl och lättskött manick som fungerar precis som jag vill. Hoppas att jag har lärt mig nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar