måndag 13 juli 2009

Pensionärsbloggning

Den vanligaste bloggaren är en tjej har jag läst. Mellan 15 och 25 år som mest skriver om kläder och sitt partajande. Det är också ett skäl för mig att återöppna mina bloggar.

För som pensionär kanske jag kan bidra till lite andra typer av ämnen. Inte för att mode och party skulle vara sämre än det jag råkar skriva om, men mångfald är väl alltid bra. Och i den allt brantare sluttande utförsbacken surrar tankarna okontrollerat men fångar jag några infall på nätet har jag nog nytta av det själv och kanske kan jag också irritera andra lite grann.

Årets lilla korta semester är avklarad. Först Göta Kanal, sen Backåkra på Österlen med cyklarna bak på bilen. Och nu är det Stentorpet som gäller, vår lilla anspråkslösa oas i tillvaron. Blåbär finns det visst gott om i skogarna häromkring, men kantareller brukar det inte vara så gott om.


Jag ska göra en inventering närmaste dagarna, och så ska vi motionera på våra Nishiki-cyklar. Sommaren är kort, det mesta regnar bort, men nu är den här....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar