Det är irriterande att vänta länge för att en reklamation bli fixad. Jag har två på gång.
Men ingen av dom är riktigt akut så jag blir inte så upphetsad fast jag fått vänta. Det ordnar sig ändå.
Vår Telia Gateway ska bytas och jag har väntat nästan en månad och nu visar det sig att dom missade ett kryss på min felanmälan så det blev ingen leverans av en ny. Men jag får den nya i nästa vecka lovade tjejen, det litar jag på.
Vår fina Traryd fönsterdörr ska justeras, och där har jag också väntat en månad utan ett livstecken, det är irriterande, men nu har jag fått brev med ett datum. Jag får vänta en månad till, sen kommer det en montör och hjälper oss. Lång väntan, men det är ju inte akut så jag hetsar inte upp mig. Jag får den fixad det är det viktigaste.
Det sämsta är när man inte får besked, då blir jag rejält irriterad, men får jag bara ett datum när problemet fixat så tar jag det lugnt även om jag får vänta ibland. Åtminstone när det inte är mer akut än det här.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar