onsdag 29 oktober 2008

Hawaii


Jag hittade en bortglömd, oläst bok i bokhyllan av James A Michener. Nu har jag läst en tegelsten om hur Hawaii befolkades från Tahiti för över 1000 år sen, missionerades från Boston, anslöts till USA och arbetsinvandrades från Kina och Japan - helt fascinerande människoöden!


Och av en slump ser jag också att författaren även ligger bakom min favoritfilm South Pacific! Så det här måste vara ödet - dags att köpa en surfingbräda och träna på ån vid Stentorpet.

För i december varje år går Hawaii Marathon i Honolulu. En 65-årspresent till mig själv nästa år? Vilken idé! Men dollarn är ju över 8 kr nu så hur ska det här gå till?



Vem sjöng:

Det är lika bra att sluta drömma
Det går åt helvete i alla fall
För om man drömmer om Paris
Hamnar man på något vis
Lik förbannat i Hudiksvall

Men det kanske går nån mara i Hudik också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar