tisdag 7 oktober 2008

Träning med mål

Jag har många långsiktiga mål med min träning, men nu läser jag i "Lisas blogg" att man även bör ha ett mål med varje enskilt träningspass. Det lät så bra så det började jag med direkt. Målet med dagens träningspass blev två:

1. Då kroppen varit så lat en tid, tex ätit och druckit för mycket på Trosa Stadshotell förra veckan och glömt sina Asics hemma i stan över helgen så kan han gott få sig en extra omgång.
2. Och då höstvädret var så gudomligt idag borde man också ta ett extra långt träningspass.

20 km i Rocklundaskogen fick det bli. Som straff för att kroppen varit så lat och som belöning bara för att det var så skönt ute.

Och tack Lisa - nu ska jag ha ett mål med varje träning och jag ska kika efter fler tips i din blogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar