onsdag 25 mars 2009

Datakurs hos Aktiva Seniorer

Nu är min första insats hos Aktiva Seniorer avklarad - lärare för Datagrundkurs II

Alla eleverna (pensionärer och nybörjare på data) blev godkända med MVG i slutbetyg. Någon tom med spets.

Datasektionen i vår förening är väldigt ambitiös med sex olika kurser på olika nivåer plus diverse workshops och Öppet Hus, så här kan jag nog sysselsätta mig länge om jag har lust. Hur det är med bonusprogram och avsättning till extra pension vet jag inte, men eleverna är så trevliga så det räcker nog med det.

Men det som är intressant är att hur mycket man än tror sig kunna finns det luckor. Även på den här kursnivån hittade jag vita fläckar hos mig, några funktioner i Word tex. Och så ser jag att vi som jobbat mycket med data är nog lite slarviga ibland, men det ska jag sluta med. Åtminstone i kurslokalen ska jag försöka göra precis som man ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar