måndag 9 juli 2012

Bortkastad kväll

Två kvällar i rad har jag sett filmdeckare på TV4 - helt bortkastad tid.

Varg Veum i går var väl någorlunda men Fotografen med Wallander var mest trist. Film i TV4 är ju överhuvudtaget värdelöst med reklam och avbrott för nyheter så det ser jag nästan aldrig, dom borde ha ett annat upplägg för sina filmer.

Wallanderböcker har jag läst rätt flitigt, men filmerna har jag svårt för, framförallt dom här med Krister Henriksson som Wallander, men man ser dom ändå ibland som tidsfördriv, men ikväll ångrade jag mig.

Inget att säga mer om, det blir väl inga fler filmer antar jag. Inga fler böcker i alla fall efter den sista Den orolige mannen, den har jag läst. Men gör dom film av den så kan jag tänka mig att se den eftersom det ju blir den sista Wallanderfilmen.

Som en sur gubbe (?) måste jag säga att jag inte gillar Beck-filmerna heller med Haber o Persbrandt. Dom här massproducerade filmsviterna som aldrig tar slut och där alla filmerna har samma upplägg är rätt värdelösa. Liksom Morden i Midsomer. När det gäller deckare ska det vara Hitchcock. Var och en håller på sitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar