torsdag 21 juli 2011

Jubileumsmarathon 2012 - kom jag med?

Nästa år är det 100 år sen olympiska spelen i Stockholm, och då blir det en jubileumsmara. Från Stockholms Stadion ut till maratonmonumentet i Sollentuna som rundas och sen tillbaka till Stadion.

Man springer 40,2 kilometer som man gjorde då för 100 år sen, men den som vill kan göra en extra avstickare på slutet så att det blir 42,195 kilometer som ju senare har blivit den officiella längden för en mara. Nu råkade jag slötitta runt på datorn idag och såg att anmälan hade varit igång ett bra tag. Och inte nog med det det fanns bara 185 platser kvar! Och jag var hemma i stan utan bankdosor och lösenord, kris och elände!

Det är sån säkerhet nu på nätet så mina vanliga kort funkade inte utan dosor, men så hittade jag ett som jag aldrig använder som går med lösenord, och där bytte jag lösenord så nyligen att trots förvirring och dåligt närminne hittade jag rätt så att betalningen gick igenom. Vilken tur, det blir säkert slutsålt just idag. 935 kronor kostade den här nöjestrippen, vad kostar pendeltåget hos SL? Men det dröjer nog någon dag till innan jag kan vara helt säker på att jag hann betala i rätt tid, nu kan jag bara hålla tummarna.  

Vi är 34 st 44-or anmälda, hoppas jag kan ta nån av dom. Ulf Wickbom, journalisten och kåsören, är med men han är så duktig så honom får jag stryk av, det får jag jämt. Mitt mål blir som vanligt att klara av det hyfsat och inte ge upp. Man minns ju "Japanen som försvann" från 1912 och vill inte bli ihågkommen som "Stentorparn som försvann"

  

    

2 kommentarer:

  1. Ser att du knep en plats i sista stund - står du över "vanliga" maran nästa år? Jag ska springa båda så det är väl dags att börja ladda snart!

    SvaraRadera
  2. Vi som är passionerade löpare dubblerar förstås. Nu blir det Bredmossen - Banelund både morron som kväll.

    SvaraRadera