måndag 26 mars 2012

Jag är helt klart synsk

Jag ska jobba vidare med min talang
Det har hänt förut just på det här sättet och jag har skrivit om det förut. Nu har det hänt igen, så allt pekar på att jag är hyfsat synsk.

Hem från Sala idag sa jag till Margareta att vi har haft tur och inte sett en enda olycka den här vintern, Det var ju makalöst förra vintern så många olyckor vi såg där vi dessutom ofta var nästan först till olycksplatsen.

Så åker vi tio minuter och där står en bil i diket. Inget allvarligt som tur var. En brandbil hade fått explosionspunka på vänster fram just där 2+1-vägen är som smalast. Bilen hade hamnat lätt i diket och föraren satt och väntade på bärgaren.

Förlåt mig alla brandsoldater, jag skulle inte tänkt den där tanken, men jag kan inte riktigt rå för det där. Väl framme i Västerås mötte vi bärgaren så det ordnade sig nog för brandbilen till slut.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar