onsdag 6 juni 2012

Venuspassagen

Det lät spännande först när jag blev inbjuden till Venuspassagen uppe i Skrapan. Vilka godingar skulle passera där under morgontimmarna den 6 juni?

Nu visade det sig att det bara var planeten det var fråga om, men spännande det också. Vi stannade kvar en natt extra i Västerås bara för att få vara med på frukostträffen kl 4 i morse för prognosen var  först hyfsad att det skulle bli klart väder, men ju mer dagen led så blev prognosen allt sämre. Men chansen fanns.

Jag ställde in min inre klocka på att vakna kl 4 och på sekunden 4.00.00 vaknade jag. Det kan man ju undra hur det går till. Kan det vara min skyddsängel som puffade på mig? Eller har man en inbyggd klocka? Hur som helst intressant.

Men det var så molnigt så jag la mig en stund till men då det fortfarande 4.30 var lika molnigt, ja faktiskt mer, så struntade jag i det hela och väntar på nästa chans att se en Venuspassage. Det blir 2117. Eller så får man hålla tillgodo med en passage av den andra varianten av Venus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar