fredag 29 juni 2012

Dumt med förändringar

För det mesta har jag inget mot förändringar. Nya program till datorn dyker jag på direkt tex. Nya bilar har jag heller inget emot och nåt nytt till garderoben köper jag nästan vartenda år.

Men ibland blir man förvirrad och gör fel när rutiner ändras. Gårdsfesten vi haft här i huset har vi haft varje år en fredag i augusti. Och vi har aldrig varit med, vi har alltid blivit kvar i stugan.

Tomt på gården idag
Men i år var vi hemma, och festen var flyttad till juni, det hade vi noterat så i år kunde vi vara med och lära känna våra grannar bättre. Vi skrattade lite igår kväll när vi tog cyklarna och åkte på poolparty för folk hade redan börjat ställa ut bord, stolar och grillar i parken, över ett dygn innan festen skulle börja.

"Typiskt pensionärer" skrockade vi men blev lite snopna när vi kom hemcyklande. Festen var inte bara flyttad till juni (som vi noterat) men även flyttad till en torsdag (som varken Margareta eller jag lagt märke till). I tanken hade vi bokat in fredan som vanligt. Lasse stod på balkongen och undrade varför inte vi varit med på festen. Dom hade varit runt 30 st runt grillarna och även många av de yngre i huset hade varit med. Grillat och spelat boule.

Nu spelade det ingen teater den här gången, vi hade förstås ändå prioriterat poolpartyt, men lite snopet var det att göra ett sånt här fel, och sens moralen är att läsa instruktioner noga utan förutfattade meningar. Jag kommer att göra fel fler gånger, det vet jag, men att Margareta inte heller är observant är oroväckande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar