måndag 25 april 2011

Vilken påsk!

Nåt sånt här får man väl aldrig mer vara med om, en påsk med sommarvärme.

Trädet hänger över kabeln.
På Stentorpet har var vi varit 14 personer och vi har ätit varenda måltid utomhus, det gör man ju inte alltid ens mitt i sommaren. Ellen tog premiärdoppet i ån (imponerande!) och alla barnen var ute och lekte till sena kvällen. Rena semesterkänslan.

Barnen letade påskägg förstås och käkade godis, men man får passa på att sätta gästerna i arbete också när dom samlas så här. Två träd som växt lite väl nära telelinjen fick vi hjälp att få ner av Anders, Andreas och Annika. Ja, barnbarnen hjälpte till rätt bra dom också. Jag hade nog tänkt att försöka ta ned dom själv, men det var allt tur att jag inte provade, det tog nästan hela dan för mina hjälparbetare.

Andreas o Anders
Och som vanligt var det tomt i stugorna här runt omkring. Varför har folk fritidshus när dom inte är i dom ens den varmaste påsken på en himla massa år.

Jag sprang nån mil nästan varje dag - formen kommer nog till Stockholmsmaran, och Margareta var ute på en lång skogspromenad med Annika o Calle, så vi motionerade en hel del också, vi satt inte bara och åt god mat.

Vilken påsk! Nu ska vi fortsätta motionerandet, men vi drar nog ner lite på maten ett tag.          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar