tisdag 24 maj 2011

Hämnden är ljuv

Zorros hämnd filmaffisch posterJag var ner till brädgården igår.

Det är alltid trevligt folk där, en vet tom vad jag heter. Vi brukar prata lite om Rickard Widmark när det är den killen som mäter virket. Och tjejen i kassan är också väldigt trevlig och väldigt kunnig. Hon har jobbat där så länge jag har handlat där och jag tror hon kan allt om material och verktyg. Så det är en bra brädgård. Och igår var släpet ledigt och jag skulle köpa några brädor.

Hakade på släpet och körde in i virkeshallen och mätkillen visade var mina brädor fanns, i ett fack rätt högt upp. Han visade också var jag kunde hämta en pall att kliva på och då nådde jag nätt och jämt upp till övre brädfacket."Hur många ska du ha" frågade han och skrev ut min nota och cirkulerade vidare i hallen som var rätt folktom. Inte en tanke på att hjälpa till, det var rätt svårt att få ner brädorna.

Så jag fick kämpa själv med att räkna och dra nerdom och lassa släpet mens han tittade på. Sen plockade jag bort stickorna ur handen, betalade i kassan och åkte upp till Stentorpet för att lassa av, men ojdå, jag hade tagit en bräda för mycket. 55 kronor.

Jag säger till när jag lämnar tillbaks släpet tänkte jag, men så tänkte jag att med en så slö kille i virkeshallen så får udda vara jämnt. Där fick dom och jag fick en bräda extra.              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar