torsdag 9 februari 2012

Ständigt uppkopplad

Fri surf
Tänk, så fort man tar till sig nya vanor. Det är knappt ett år sen nu som jag skaffade mig Smartphone med "fri surf". Eller "fri", man får förstås betala för sig även för att få "fri surf". Reklamens makt och lek med orden.

Nu har jag blivit jag van att ha "fri surf", men på utlandsresan var det bäst att slå av den där funktionen, det har man ju hört hur gräsligt dyrt det kan bli annars annars. Men visst kände jag att jag saknade den där funktionen att kunna kolla Aftonbladet när som helst, tweeta (jag kom ihåg det nya verbet) eller göra en statusuppdatering på Facebook. Blogga och lägga ut bilder. Mm mm. Några öppna trådlösa nätverk hittade jag ibland, annars fick man sitta nere i receptionen på hotellet och knappa på mobilen. Ett hårt liv.

Dagens ungdomar är ständigt uppkopplade.
Jag fick som SMS en del info om "Surfa tryggt" för 49 kronor om dan, men det är ju på tok för dyrt det också, skulle ju bli 350 kr för en vecka om man dagligen vill kolla nyheterna hemma. Det här måste ju bli billigare och förresten fattade jag inte priserna nu när jag här hemma kollar prislistan som dom hänvisade till. De priser dom nämner i SMS-et hittar jag ingenstans. Det var nog tur att jag inte provade deras erbjudande.

Tur att man inte är tonårsförälder längre, för det där med "Ständigt uppkopplad" för barn och ungdomar kan inte vara lätt att hantera, visst finns det problem och avigsidor, men det är självklart att vi panschisar ska vara "Ständigt uppkopplade" även på utlandssemestern.  
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar