torsdag 23 augusti 2012

En blöt morgon

Att jag inte tänkt på det här förut. Det är så här en ny dag ska börja!

Näcken i bäcken med Family Fresh i håret 
Det var bara för en vecka sen jag började med morgondopp. Nu slår jag upp ögonen på morgonen, sträcker lite på mig i sängen,  tar en handduk och går ner till bryggan och plums i! 5 minuter efter att jag vaknat ligger jag under vattnet i Viksbergsån. Klart det vore bättre med Medelhavet eller en strandtomt i skärgården, men det här ligger inte långt efter.

Man ska bara inte titta på termometern när man vaknar, det kan man kolla efteråt. Idag var det 13 grader i luften och nästan 17 i vattnet, så det var helt OK.  Det regnade också rätt rejält idag, men det gör ingen skillnad, lika skönt ändå.

När vattentempen går ner runt 12-13 kanske jag lägger av, men tills dess kör jag på och provocerar gärna:

Ett morgondopp ska väl vem som helst klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar