söndag 19 augusti 2012

No Big Apple - no big deal

Vad är väl en bal på slottet... 
Mitt slutmål för min marathonkarriär har alltid varit att i november 2014 lägga av en spurt in i målet i Central Park på New York City Marathon. Men nu tror jag att jag ändrar mina planer. Och det gör inte så mycket, det finns andra mål.

Man måste vara tidigt ute och boka, 2013 är slutsålt, så jag tittade in idag, men än är inte bokningen för 2014 öppen så jag vet ju inte exakt vad det kommer att kosta, men dyrt blir det. Lite väl dyrt redan i 2012 års priser.

Det var dyrt redan 2002 när jag sprang där senast, men att det antagligen blir mer än dubbelt så dyrt nu 2014 var en trist överraskning. Bara startavgiften går lös på nästan 5.000 kr, den kostade 1500 förra gången.

Det finns en budgetvariant men då byter man om hemma i Sverige och duschar när man är tillbaka hemma och det blir lite väl påvert, och det finns påkostade varianter med lyxhotell men jag hade i alla fall tänkt mig ett hyfsat hotell och att stanna sju nätter, men det kostar alltså lika mycket som att stanna ett par vintermånader på t.ex. Gran Canaria så det är lite svårt då att prioritera en sån här grej. Men det är dumt att säga aldrig, så får jag en storvinst på Triss så...          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar