måndag 27 augusti 2012

Min nya blogg

Alla människor borde skriva en blogg. Ett produktiv sätt att ägna en stund vid datorn eller mobilen och samla sina egna tankar. Jag skriver och driver mer eller mindre regelbundet fem bloggar. Nu är det dags för en till.

Jag inbillar mig inte för ett ögonblick att folk orkar läsa allt det där, men jag har olika syften med dom allihopa, nån kanske nån gång läser nån blogg. Jag är nöjd med det och sitter kvar och gör mina kommentarer här från min Utsikt. Många bloggare kallar sig som jag också för "Utsikt från xxxxx", inte så originellt, men jag kopierade ingen annan, jag fastnade för "Utsikt" efter att ha tänkt 2 minuter när jag började med min första blogg, "Utsikt från torpet". Med en tanke att skriva korta, lättsamma vardagsinlägg av "feel good"-typ. Helst ett inlägg om dan.

Så köpte jag en mobil med bra möjligheter att lägga ut bilder. I " Utsikt från mobilen" tänkte jag lägga ut en vardagsbild med en kort kommentar varje dag. Det har varit allt från en trafikkolycka till en ny design på mjölkpaketet. 3-4 ggr/vecka brukar det bli.

Resor kan vara kul att skriva lite extra om. I "Utsikt från resan" (jag måste ha ett bättre namn) skriver jag rapporter från mina (oftast våra) fåtaliga resor. Det kommer snart nya inlägg, men här blir det av naturliga skäl inte så mycket skrivet.

I joggingbloggen "Utsikt från joggingspåret" hade jag hoppats få någon seniorjoggare som regelbunden läsare, men jag har nog inte lyckats än. Det kanske kommer, men kan man inspirera nån ströläsare att jogga lite så är det OK det också.

Min femte blogg är den jag skriver för mina kurser hos Aktiva Seniorer. Där blir det lite skrivet i samband med kurserna och nåt enstaka däremellan, men den är länkad från några andra föreningar också, det är ju kul så jag kanske borde skriva lite mer i den bloggen.  

Allt det där är lite "feel good"-stil, men så tänkte jag testa en lite mer seriös blogg också i min nya blogg som tills vidare får heta "Utsikt från mitt håll". I Wordpress-miljö så att jag får testa det också. Där kommer jag att samla mina tankar om aktuella ämnen, kanske miljö, kanske politik (nedrustningen av sociala välfärden är man ju skraj för nu när ålderdomen rusar på en), kultur, vetenskap, krig och fred, ja det är mycket man ha synpunkter på. Det blir nog lite längre, torrare inlägg så det är lite läs-varning.

Den nya bloggen kommer att få en länk här till höger i min blogglista när jag tycker att den duger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar