söndag 12 augusti 2012

Kräftfiske idag

Vartannat år får man fiska kräftor i Sala, och i år var det dags igen. Men vi fiskar aldrig.

Jag är lite osäker på reglerna och just nu när jag skriver detta verkar Salas hemsida ligga nere, men nu är det ändå försent. Jag tror man får fiska från sin egen tomt, och vi bor ju längs ån så det borde vara OK. Jag får kolla bättre och prova om två år om det är OK för oss att fiska kräftor. Om det nu finns några.

Kräftfiskare lurar i vassen
På andra sidan ån var det ett gäng som la ner burar var 5:e meter och  sen har dom gått och vittjat burarna flera gånger under kvällen, men blev det nåt i dom? Jodå, vi har provat någon gång med varierat reslutat, men då har vi släppt i dom igen även dom största bumlingarna, men sist vi provade var det helt tomt. Och själv är jag måttligt förtjust i kräftor så det är inte så viktigt.

Rekommenderas inte
Vi grillade lite fisk i stället och det var riktigt gott, men jag måste passa på att gnälla över den nya sortens grillkol vi hade i kväll. Köpt på ICA häromdan, men det var mer kolpulver än grillkol. Min vanliga sort på Coop tycker jag också blivit sämre senaste åren, men den här var ännu värre. Jag har en säck till, men om den är lika dålig så går jag tillbaka till den andra sorten. Fisken blev visserligen klar till sist, men som vanligt får man köra med den gamla devisen: "Det var bättre förr" när grillkol var grillkol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar