torsdag 18 juli 2013

Otrogen idag, och inte skäms jag heller!

Jane på Masmästaren har haft bensinmack och berättade att vi är mest trogna när det gäller vilken bensinsort vi väljer. Vi håller ofta livet igenom fast vid samma bensinmärke! Som han i Galenskaparna som absolut ville ha svensk bensin i tanken och var orubbligt trogen sitt OK. Men i det fallet är jag lite kluven, jag delar mina gracer mellan två ställen, Volvos "Tanka" och så OKQ8.
Min nya bilverkstad

Däremot har jag varit väldans trogen min bilverkstad, Citroëns märkesverkstad i Västerås, Nyströms Bilar. Trevligt bemötande och bra service, inget att klaga på. Jag kanske skulle ha kunnat serva bilen 25% billigare på annat håll, men jag har alltid hållit mig till Nyströms fram till idag.

Reklamens makt? Man har ju inte kunnat undgå att förstå att det finns en verkstad som heter Mekonomen, och idag har Mekonomen i Sala fixat bilen. Fördelen var framför allt att jag kunde fixa den här i Sala, och så fick jag det gjort några dar tidigare än Nyströms kunde fixa det. Och så tjänade jag mina 25 procent, dom var 500 kr billigare.

Kolla vilken blank och fin ljuddämpare!
Men nu kommer jag nog att vara lite kluven här också, det blir väl ett förhållande på tre här också. Jag får väl variera mina bilreparationer (som inte får vara alltför vanliga)  mellan Danne på Mekonomen i Sala och Nyströms i Västerås. Och nu skramlar i alla fall inte vår trogna 11-åriga fransyska längre, så nu tar vi oss allt en liten tur i helgen.

         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar