fredag 16 juli 2010

Dyra lampor på bilen

Det blev en tur in till stan idag också, höger strålkastare på vår Citroën var trasig.

På den vänstra sidan kan jag till nöds byta själv, det har jag gjort ett par gånger, men den högra klarar jag inte. Visst är det trist att man inte kan byta strålkastarlampor själv som man gjorde förr. 15 kronor för en ny lampa och 5 minuter under motorhuven. Det var då det.

Nu är det verkstan som gäller, och det var väl ett tag sen sist, men nästan varje år är väl minst en lampa  svart. LO:s bil byter ganska snabbt och det har kostat ung. 350 kr tidigare. Nu bytte jag båda två för säkerhets skull och fick betala 900, det var ju en hyfsad prishöjning - semestertillägg kan tänkas.

Jag var lite sur först, men det kanske inte är så farligt ändå. Jag tittade runt lite nu i kväll och ser att man kan få betala en bra bit över tusenlappen för nya lampor på en del andra bilar.

Men så ser jag också att man byter lätt själv på ytterligare andra bilar, så då blev jag sur igen. Banne mig - om jag köper en ny bil nån mer gång så ska absolut kolla om man kan byta strålkastarlampor själv. Men nu ska jag väl klara mig ett bra tag med mina nya lampor.      

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar