torsdag 15 juli 2010

Nya vanor

Det fina sommarvädret har gett oss några nya vanor, vi har bl.a. blivit trogna lyssnare av "Sommar i P1"  

Vi väntar med lunchen till kl ett, sätter på högtalarna ute i pergolan. Äter och lyssnar och efter maten sjunker vi ner i varsin vilstol och smälter maten och fortsätter att lyssna. Det här var en riktigt fin vana. Annars brukar hela sommaren gå innan vi kommer på att vi borde ha lyssnat lite på dom där sommarprogrammen.

Det började med Nicklas Lundblad, förra grannen till dotter Annika, honom skulle vi förstås lyssna på. Det hade jag markerat i kalendern, det var ju nästan en bekant. I alla fall har jag spelat "Försvunna Diamanten" med  hans dotter....Han var intressant förstås och trevlig, men jag jade hoppats på lite skvaller från hans nya toppjobb på Google i USA.

Sen har det rullat på, alla har ju en historia att berätta. Jag har lyssnat på en 5-6 stycken så här långt så nu är jag igång - lunch i pergolan och sen vilstolen, jag ska lyssna på många fler Sommar i P1.

Några som jag absolut ska lyssna på är Ulf Danielsson (jag läser en bok av honom) och Håkan Lans (dotter Elisabeth hade honom till bordet på en middag, nästan också en bekant till mig.....)

Vanna Rosenberg ska jag lyssna på, hon är så himla trevlig, så henne skulle jag gärna vilja vara bekant med, och Therese Alshammar är jag nyfiken på hur kan hon elitsimma som 33-åring när dom andra knappt är 20.

Och så ska jag lyssna på Per Morberg och höra hur nu han kunde få spela med i Paraguay i fotbolls-VM, Han kallade sig visserligen Nelson Valdez, men han är avslöjad.




   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar