fredag 9 juli 2010

Ska man göra nån semesterresa i år?

I så fall är det hög tid att bestämma sig. Sommaren går fort och inget är planerat. Men några resor har vi gjort, vi har ju rest från Västerås till Sala i alla fall och häromdan var vi i Uppsala.

Jag gillar annars rätt bra att resa, men det är inte så himla viktigt. Det är ju ofta det första folk säger på frågan vad man ska göra om man vinner en  miljon, och det kanske vi också skulle göra om stryktipset slår in med 13 rätt, men det finns ju annat också.

Vi kollade några resmål häromdan och hade bara behövt trycka på Enter och betala, men vi ångrade oss. Vi väntar ett tag att bestämma oss, det är så skönt här på Stentorpet. Kanske tar några dagsturer i stället.

Nog har jag annars några drömresor i tankarna och några ska väl bli av och nån får väl vänta  till den där miljonvinsten, och andra blir nog aldrig aktuella. Till exempel månen kunde vara kul, eller kanske att lifta till Restaurangen vid slutet av galaxen. Nåja, men nåt ska det väl bli.

Annars har jag en plan för miljonvinsten:

Om jag vunne en miljon
Köpte jag en stor kanon
Sköt med den en stor salut
Sen var nog miljonen slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar