torsdag 22 juli 2010

En ny hyresgäst på Stentorpet

Hon flyttade in häromdan, men verkar redan trivas. Hon får väl bo här några dar se får vi väl fundera hur vi ska göra.

Det är en lite gråvit kattfröken (tror vi), ganska ung. Visst har det gått katter här förut, men dom brukar bara hålla sig på avstånd, det här är första gången någon flyttar in.

Ja hon får inte bo inne, vi har en kattallergiker i familjen, men hon stryker runt i trägårn och leker med  barnbarnen, så nog tycker hon att hon bor här nu. Jag tror hon håller till under huset på natten men på dan ligger hon mest i trädgårdssoffan och tar igen sig. Sommarkatt som redan blivit lämnad? Nä jag tror inte det, hon verkar välmående, och katter gör väl så här, hälsar på några dar och drar sig hemåt sen. Jag har aldrig haft katt så jag vet inte riktigt.

Men i kväll jobbade hon hårt. Nog förstår jag att det finns möss på Stentorpet även om det inte är så ofta man ser någon, men inte trodde jag att det fanns så många. När vi satt och åt gott från grillen fick lilla Missan ett ryck och och på bara en halvtimme fick hon tag på 6-7 stycken, vi skulle behöva en katt som håller mössen borta.

Men det går ju inte, dels för allergin och så bor vi ju inte här hela året. Men jag förstår att  folk på landet gärna håller sig med en huskatt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar