onsdag 22 juni 2011

Wild Kids i Stentorpet, dag 2

Metropoolen
Tävlingssugna vaknade vi idag rätt tidigt för nya tävlingar. Vattentävlingar på programmet idag.

Vi har ett litet men rätt bra äventyrsbad här i  Sala, faktiskt Sveriges andra äventyrsbad!, men vi åker gärna till Avesta ibland och badar i Metropoolen och så fick det bli idag. Rätt fräscht bad med en kul vattenrutschbana bl.a.


Natan efter ett åk i rutschkanan
Idag var badandet viktigast, men det är klart att vi tävlade också. Efter att kört oss trötta i rutschkanan en dryg timme tog vi bull-och-fruktpaus innan vi körde igång tävlingarna. Badhusgolfen i vatttnet gick hyfsat, men sen skulle vi balansera en leksakshink med vatten på huvudet, det var lite svårare. För några gick det hyfsat, för andra lite sämre, men vattenrutschkanan gick bra för alla, för mig också, så det här var en riktigt kul dag. Som vanligt alltså på en Wild Kids-vecka.
Masgrillens korvar smakar fint efter badet
Man blir rätt slut efter några timmar i badet så när jag till slut lurat upp ungarna ur vattnet tog vi en välbehövlig korv och hamburgarlunch på Masgrillen, det har blivit lite av tradition på våra badutflykter till Avesta.

Hemma på Stentorpet blev det ett först ett extradopp i ån för dom mest badtokiga, sen fortsatte tävlingarna med en minnestest. Gick väl si och så, vi var väl för trötta. En nattduell efter kvällsmaten, sen var i alla fall jag rätt tagen och tog kväll rätt tidigt. Men först skulle jag spela lite kort med tjejerna, men då såg jag till att förlora rätt snabbt så jag kunde dra mig undan till sköna sängen.

I morgon blir det en ny, tuff dag - "Hells Day" har jag hotat med.    

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar