måndag 6 juni 2011

På resande fot

Jag det är väl lite mycket sagt, men vi har varit på turné några dagar som förstås dokumenterats i vår reseblogg, Utsikt från resan som varmt rekommenderas.

Men nu är vi tillbaka här på Stentorpet för vattning och gräsklippning, men blev allt lite ressugna, ska vi slå till med en liten kort resa till? Vi har blivit lite för bekväma av att gå här runt torpet och ha det för bra, det får jag erkänna, men vi tar oss nog en liten tur till. Den avklarade resan var med sovsäck och liggunderlag och gick bra i fint väder, men nästa tur tar vi nog det lite bekvämare.

Annars har jag absolut inget emot sovsäck och sånt, och jag skulle gärna göra en tältsemester. Jag ska höra med Margareta om hon är sugen på en cykelsemester t.ex. Enkelt och spartanskt.

Våra gamla sovsäckar är över 30 år gamla men håller stilen riktigt bra, det var nog bra kvalitet på dom, kostade 330 kronor styck minns jag. Men man blir äldre och nu känner jag att jag skulle behöva en säck med öppning på båda sidor. Det är inte så vanligt och någon tvivlade att det överhuvud taget fanns, men nu hittade jag en Nanok för 1000 kr som nog får bra komfortbetyg av mig om jag skulle kolla efter nåt nytt. Men det är inte riktigt aktuellt för dagen, och det kanske finns andra också som har den här finessen så att även vi gamlingar kan sova skönt i en säck.

Jo förresten, jag ska allt börja kolla på sovsäckar när jag är på stan nästa gång. Med dubbla dragkedjor.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar