torsdag 10 februari 2011

I dag var det segt på Internet

Tele2 som sköter vårt Internet hemma i stan har nog rejäla problem idag, men det är väl ingen idé att ringa och klaga. Men allt går i snigelfart idag.

Jag klarar mig förstås utan att surfa, men det känns som IP-telefonen också krånglar idag. Och Internetradion tappar också taget ibland och blir ljudlös. Det hänger ju ihop alltihopa, allt går ju över samma kabel. Vi hankar oss fram idag så är det nog bättre i morgon.

100 megabit/sekund ger just nu bara 0,38 mb/s enligt Bredbandskollen. Det blir nog inte bättre om jag ringer och stressar på .

Och No Big Deal -jag har ju min Smartphone, blir suget för svårt kör jag förstås på den. Men jag erkänner - jag  är allt lite Internetberoende, men det är det nog fler än jag som är.

Segt är det också att gå och vänta på storken som skulle varit i Uppsala för mer än vecka sen, men det är ingen idé att ringa dit heller och stressa på. Vi tar det lilla lugna och sätter oss med varsin bok.
            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar