lördag 12 februari 2011

Snörekord i Stentorpet

Nu har det kommit minst lika mycket som förra året. Och under gårdagsnatten kom det rekordmycket säger infödingen Gunnar.

Och det kom rekordmycket på andra ställen också, stora trafikproblem i Stockholm t.ex. i går. Småpartierna i Alliansen är sura på storebror Moderaterna läser jag som inte vill satsa infrastrukturen - "vädret rår man inte över" säger Elmsäter. Det har hon väl rätt i, men nu får nog t.o.m. Moderaterna ta dom här problemen på allvar, det går ju inte att skylla på andra hur länge som helst..

Men det kommer vi aldrig att ha nytta av här på Stentorpet, här är det hårt eget arbete som gäller. Jag skottade hela eftermiddagen i går tills det blev alldeles mörkt ute, men nu när solen skiner så fint ska det bli riktigt kul att gå ut och fortsätta. 40-50 centimeter nysnö. Hälften kvar!

Nu borde jag nog skotta taken också men på parkeringen gör jag nog inte plats för mer än ett par bilar, fy bubblan vad mycke' snö.

Mubarak har visst i all hast flyttat till Förenade Arabemiraten hör jag på TV nu på morgonen. Där slipper han skotta snö men får trevligt sällskap av Tunisiens Ben Ali, och jag undrar om inte fler diktatorer tittar på lägenhet där.

              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar