tisdag 13 september 2011

Återträff

1951? Nåt sånt, tror jag.
Det är kul med nostalgiska återträffar och jag har varit på många, framför allt återträffar med gamla arbetskamrater och även några skolträffar.

Det hela började med ett mail härom året med en fråga "Kommer du ihåg din gamle lekkamrat?"   Klart jag gjorde, och igår var det vi lekkamrater från 40-50-talet som träffades.


Lunch på Djäkneberget, rundvandring i gamla kvarteren, och eftersnack på The Bishops Arms, och knappast svårt att hitta samtalsämnen - Kommer du ihåg... Smygrökningen... Apelsinen jag snodde nerepå torget...  mm mm. Hoppsan vilken dag.


Alla har vi varit små
Ett märkligt sammanträffande var att efter lunchen kommer tre tjejer fram till vårt bord, eller tjejer - jämngamla med oss om man ska vara noga, men hur som helst måste dom fråga om vi är gamla Jakobsbergare. Dom hade känt igen några av oss och dom hade också en nostalgisk träff. Ja, en var tom klasskamrat med en i vårt gäng, en annan med systern till en av våra osv. Visst var det lyckat, så litet är inte Västerås.
Händiga pojkar. Unga Örnar 1955

Jakobsberg var en fin stadsdel för 50 år sen och är fortfarande en fin och attraktiv stadsdel. Jag kunde gärna skaffa ett boende där om jag ville röra på mig, men det är inte aktuellt just nu i alla fall.

Promenerandet där i gamla kvarteren gav en massa tankar. Man har ju hur många gamla historier som helst att berätta om även om en del mår bättre av att snarast glömmas.

Vi kommer säkert att höras igen, och det är ju så lätt nu med Internet, Facebook och sånt att hitta gamla namn man känner igen och har umgåtts med , så jag hoppas på ännu fler kontakter framöver. Jag tycker bara det är kul med återträffar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar