torsdag 1 september 2011

Den som gräver en grop ....



Svårt att komma åt under verandan
... åt andra ska ska ha en hundring i timmen, men gräver man åt sig själv är det bara att kämpa på.

Jag har dragit på det här hela sommarn, men nu kan jag inte vänta längre - avloppet måste isoleras lite bättre innan tjälen slår till. Vårt dåliga avlopp har frusit senaste åren, men nu isolerar jag så vi kan ha det några år till tills kommunen kommer och säger hur dom vill ha det med avloppet här på området. Jag har läst att dom är på gång, men det har dom varit länge.

Lera och sten. Inga nedgrävda skatter.
Tjälen dröjer väl visserligen flera månader än, men det måste ju göras så jag körde igång idag, och det var inte så besvärligt som jag trodde. Jag behöver bara gräva 8-10 meter och är redan klar med en tredjedel.  Men lite tråkigt var det, och nu har jag fått ont i ryggen, men om jag beklagar mig lite en stund här på bloggen får jag ju samtidigt vila en stund. Och så kom åskan och regnet så jag tar en kaffepaus också sen är nog ryggen bra igen. Men gräva är nog ett av det tråkigaste jag vet.

2 kommentarer:

  1. Du skulle ha anlitat mig - jag älskar att gräva!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också det är kul att gräva.
    /CJ

    SvaraRadera