torsdag 15 september 2011

Reinfeldt och jag

Några filtar och mattor blev det
Vi har väl inte så mycket gemensamt han och jag, och jag vet förstås inte så mycket hur hr Statsministern är som människa privat. Men ett intresse vet jag att han har och det delar jag med honom. Om han nu talar sant.

Han och journalisterna brukar uppmärksamma att han trivs i tvättstugan, och det gör jag också, även om jag aldrig fått någon uppmärksamhet över min iver att hålla rent. Men nu är jag igång igen och tvättar. Det är tredje gången den här veckan.

Tre maskiner i måndags, fyra i onsdags och tre idag, torsdag, Hur kul som helst, mens Reinfeldt får traska runt i Riksdagen. Dom har upprop där idag, så han skulle aldrig fått ledigt även om hans tvättstuga varit ledig.

Efter 5 månader på landet hade tvättkorgen tornat upp sig, men nu tror jag jag är ifatt med det mesta, men istället har jag läst de senaste dagarna hur farligt det är med damm. Det är visst en massa gifter där i tussarna under sängen, så jag borde köra ett varv med dammsugaren också, men Margareta tycker att jag slarvar så där är jag inte betrodd.

Men tvättstugan släpper jag inte ifrån mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar