söndag 25 september 2011

Jag har fått tillökning

På joggingturen igår kom jag på vad jag saknat, en egen joggingblogg.

Visserligen är det lite träningsanknytning i det här forumet också, och det kommer det fortfarande att vara på samma sätt, men nu har jag sjösatt en joggingblogg med enbart träningskommentarer om min egen träning som 67-åring, antagligen rätt ointressant för de flesta, men den kanske kan intressera andra äldre motionärer. Det finns massor av joggingbloggar, men jag hittar inte så många som riktar sig till oss äldre.

Det är ju gratis att starta en blogg och det är rätt kul att samla tankarna och skriva lite trams, och normalt tar det inte så lång tid heller att skriva några rader, så nu kör jag en Utsikts-blogg till, min fjärde. Och så har jag min Twitter, min Facebook och min Google Plus. Dessutom är jag administratör för några Facebook-grupper så jag förstår om nån funderar  "Gör han inget annat än sitter vid datorn eller knappar på mobilen"

Så farligt är det inte, en kvart då och då, ibland en halvtimme eller mer. Rätt bra avkoppling mellan varven, som idag när jag jobbat i trädgården hela dan, Jag ska nog klara av att underhålla en blogg till.

Och ev hugade spekulanter  hittar den förstås i  listan här till höger, men det är  alltså en ren träningsblogg som kan ha dåligt inflytande på lättpåverkade personer, så iaktta en viss försiktighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar