torsdag 8 april 2010

3D på bio

Visst är det skoj att se filmer i 3D, vi kollade Draktränaren i dag, Ellen och jag och vi gillade det vi såg båda två.

Det har hänt mycket med tekniken sen vi en gång såg 3D med glasögon med ett rött och ett grönt glas och blev lite illamående, och det verkar som det exploderar nu med 3D-filmer. Om det håller i sig eller blåser över som en modetrend får man väl se, men det är riktigt bra nu så det blir nog kvar. Men riktigt populärt tror jag inte det blir förrän man kan se 3D utan specialglasgögon.


Men nu med nyhetens behag är det bäst med 3D i filmer med en massa specialeffekter så att 3D-känslan framhävs, och då är det knappast konstigt att det mest är animerat så här i början, då kan man ju ta i rejält.

Hoppas bara att dom kommer att köra 3D i helt vanliga filmer också, det kan nog vara effektfullt det också. Och i ärlighetens namn är jag lite trött på alla animerade filmer. Rätt kul, jag ser gärna Shrek och sånt, men det är ju bara såna barnfilmer nu. Jag saknar Astrid Lindgren-typen av filmer, med "ovanliga vanliga barn" - är det helt ute nu?    

1 kommentar:

  1. Avatar gick ju i 3D även om vi missade det (finns ingen 3D biograf i Sundsvall där vi såg filmen). Men alla som sett filmen i 3D har varit väldigt imponerade! Fast den går väl inte på bio längre kanske...

    SvaraRadera