onsdag 14 april 2010

Dålig matkultur?

Ibland undrar undrar jag över mig själv, jag kan plocka ihop vad som helst på lunchen.

Det är oftast jag som handlar hem maten, och det är ju viktigt att se till att det finns mat hemma i frys och kyl, men lite för ofta är det tomt. Jag prioriterar väl fel och glömmer att handla mat ibland. Jag ska ta mig en tur till affärn nu på direkten bara jag har smält lunchen lite grann. För några dar nu har det varit skåprensning och nu är det helt tomt i både kyl och frys.

I går öppnade jag en sillburk till lunchen och hittade lite potatismos i kylen. Det passade bra ihop. Och idag tog jag resten av sillburken tillsammans med en portion ris jag hade i frysen. Passade kanske inte lika bra, men jag tyckte det var riktigt gott ändå.

Just till lunchen kan jag kombinera precis hur som helst när ingen ser och jag plockar gärna rent i kylen. Sardiner och pasta kan vara gott, ett par stekta ägg och lite morötter toppat med en klick bostongurka etc. Jag är inte så noga när jag är ensam på lunchen.

Det är mer noga när Margareta är hemma, hon är inte lika flexibel, så nu ska jag fylla på i matförrådet. Och laga något riktigt gott till kvällen.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar