fredag 23 april 2010

Långjogg i dag

Jag har gjort för få långjoggningar, men det blev 27 km i dag i alla fall.

Jag sprang en av mina allra bästa rundor. Till Björnön. Det är ett så fint fritidsområde strax utanför Västerås med fin mälarnatur, stränder och gott om rådjur.Och många joggingspår.

Jag har 15 eller 17 km till Björnön och tillbaks beroende på var jag vänder och sen kan man laborera fritt med spåren: 2.5 5 eller 10 km. Absolut en av mina favoriter. Idag blev det 17 + 10:an. Det går bra, men jag blir rätt trött, det känns att jag slarvat lite med träningen i vinter.

43 dagar kvar! Jag får göra så gott jag kan. 2-3 ytterligare långturer uppåt 3 mil är viktigt och så många korta vändor (15-20 km) jag nu hinner med. Sen får det gå som det vill på årets Stockholm Marathon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar