torsdag 29 april 2010

Deklarationsdags

I kväll skickar vi in dom. På heder och samvete. Eller heter det så nu för tiden?

Vi hade kunnat gjort det för länge sen men vi har väntat på en siffra från banken där vår kontaktman verkligen gjort en slät figur och inte fick ur tummen förrän jag höjde rösten. Siffran gick att räkna fram bakvägen, så no big deal, men till sist fick vi ett artigt brev. OK då, han kanske får en chans till innan vi byter kontaktman.

Men några pengar tillbaka blir det förstås inte. Som panschis med pengar från flera håll är det svårt att få prelskatten rätt. Ska man ta höjd för det, fånigt modeord bland ekonomer som jag tycker låter lite löjligt men ändå,  jag kanske borde ta höjd för kvarskatten och betala in några extra procent varje månad.

För inte törs jag väl göra RUT-avdrag för veckostädningen fast jag dammsuger så noga. Och inte ROT-avdrag heller för målerijobbet i somras? Nä, jag ser fram mot en rejäl restskatt i höst.                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar