torsdag 1 april 2010

Ibland är det segt att springa

Som idag på min 15km-runda. Jag kände mig som en 65-årig pensionär. Nästan 66.
Det beror väl på så mycket hur det känns, och idag var det lite småruggigt väder och ett tag regnade det också, det gör ju inte känslan bättre.
65 dar kvar till starten i årets Stockholm Marathon, tiden går fort nu. Och fort dom sjutton måste det kännas bra igen att springa.
Och det gör det nog igen bara värmen kommer. I kortbyxor och T-shirt går det direkt både lättare och fortare.
Så det är dumt att tappa sugen.


2 kommentarer:

  1. Hade samma känsla igår, men jag tror det berodde på de 10 kilona jag hade i ryggsäcken plus att man är lite sliten så här i slutfasen inför TEC - men om en dryg vecka är jag i toppform (dvs. om jag lyckas värja mig mot dagisbakterierna)........ // Anders

    SvaraRadera
  2. Jag blir svettig bara jag tänker på maratonlopp.
    Kan man verkligen göra något dyligt frivilligt och alldeles grattis? Men jag ska hålla tummarna för dig när - och om - det blir. Kollar väl bloggen.
    På tal om aprilskämt. Idag har jag 95 unika besökare fattar ingenting. Normalt 15-25.
    Har bildkursen börjat? photoshop vill jag försöka. Måste byta dator först. Kul at du använder min blogg, men det finns massor med fina bloggar, det är bara att surfa runt.

    Vill önska dig en riktig trevlig påskhelg med många mil.
    GLAD PÅSK!

    SvaraRadera