söndag 8 november 2009

Allt för hälsan


Stockholmsmässan om hälsa skulle varit kul att kolla in.

Det blir inte av att se den på plats, men jag har fått titta in på TV:n i alla fall. En hälsotrend som jag tyckte lät bra var det enkla "Back to basics".

Dom hade visserligen en massa, som jag tycker, värdelösa komplicerade maskiner också, men Blossom Tainton pratade om den där enkla, grundläggande träningen, den är bäst tycker jag.

Det var nog inte så dumt, den där gamla skolgymnastiken man hade med bålrullningar och armtänjningar till höger och vänster, det enkla är ofta bäst tror jag. För alla.

Det är kul med maskinerna på gymmet också, där fortsätter jag, men lite enkel, regelbunden morgongymnastik tror jag är jättebra för alla men speciellt för oss äldre. Det körde alltid min gamle far med, och jag skrattade lite åt det. Jag får väl till slut ge honom rätt så här på Fars Dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar