torsdag 12 november 2009

Får man klämma hur mycket som helst


Jag såg en sån där klämmig tant i affärn idag igen, jag har bara sett tanter som gör så här.

Klämmer på varenda frukt eller grönsak innan dom kan bestämma sig. Ska man säga åt dom? Men det är väl inte min sak, kanske.

Det här lilla tanten stod vid clementinerna när jag kom in i affären och klämde. När jag handlat en stund var jag tvungen att maka lite på henne så att jag kom åt apelsinerna, men hon märkte det knappt, hon klämde vidare på sina clementiner.

Och när jag handlat färdigt var jag tvungen att gå förbi och kolla, jodå hon stod kvar och klämde.

Butiken hade väl kanske 100-200 clementiner, och hon måste ju klämt på varenda en minst 2 gånger. Vad letar man efter? Visst tar jag dom frukter som ser bra ut, men nån måtta får det väl vara! Clementiner har för all del skal, men dom som ogenerat står och fingrar på varenda tomat och paprika kommer jag att läxa upp nästa gång. Om jag törs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar