torsdag 19 november 2009

Ett försök med ljudböcker


För bra länge sen lyssnade jag på en ljudbok. I bilen på väg hem från Göteborg, och den resan var aldrig långtråkig.

Nu har jag försökt igen, hemma i fåtöljen, men nu var det svårare med koncentrationen. Beror kanske på vilken bok man lyssnar på. En spännande deckare kanske är lättare.

Jag försökte mig på "Den tredje åldern" av Patricia Tudor-Sandahl, och det är ju mer som ett långt föredrag, så tankarna drar iväg till höger och vänster. 5 CD att lyssna på och jag är klar med den första, fortsättning i morgon.

Jag borde vara intresserad, jag har hållit till i den här, den tredje åldern i 15 år, och det är mycket jag håller med om i hennes resonemang, några av hennes teser har hon nog lånat från mig, jag kände igen mina egna tankar så väl.

Och från Mark Twain har hon lånat tesen att "Ett gott omdöme kommer från erfarenhet, och erfarenhet kommer från dåligt omdöme". Och med mitt dåliga omdöme att skriva en sån här blogg får jag kanske både erfarenhet och gott omdöme med tiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar