måndag 2 november 2009

Tankar i motionsspåret


Det står ju så i bilden på min blogg, och många tankar blir det för idag var jag ute länge.

Men det är svårt att hålla tråden, för tankarna hoppar precis hur som helst, men en tanke var solklar: det är skönt att springa.

Och det märkliga är att jag aldrig tröttnar att springa samma vända som jag alltid gjort. Långa vändan som idag har jag kanske bara sprungit 100 gånger, men den korta rundan måste jag ha sprungit 500 gånger! Minst. Och lika kul varje gång. Jag är väl lättroad.

Ganska lite folk i spåret, bara några stavgångare och någon som var ut och rastade hunden. Annars är ju det här det allra bästa joggingvädret.

Och så tänkte jag på barnbarna som jag träffade i helgen och också dom jag inte träffade. Men barnbarna tänker jag ju på jämt.

Och en sak till tänkte jag på, det ska jag skriva om på bloggen tänkte jag. Det var något ganska genialt som skulle gett eko i hela bloggarvärlden, men tyvärr glömde jag den tanken i en uppförsbacke. Det här med minnet... Men nästa gång jag kommer där i backen kommer jag på't. Då ska ni få se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar