måndag 23 november 2009

Goda råd kan vara billiga


Jag fick ett råd i dag som jag hoppas är bra. Hyfsat billigt var det i alla fall.

Stans största jazzpotentat påstod att Clas Ohlsons stereoskivspelare med uttag för både USB och SD-kort är alldeles utmärkt. Jag som sneglat på andra burkar flera gånger dyrare för att spela in mina skivor.

Och så lättpåverkad som jag är så bestämde jag mig direkt. Kanske tom Clas Ohlson har extrapris, dom nyöppnar just nu i en ny butik så jag måste dit och kolla.

Två problem bara:

1. Jag hade i princip bestämt att inte köpa fler prylar. Men en till är väl OK, efter den kan det få vara slut.

2. Margareta kan ju bli sur om jag kommer hem med en burk till, men lagar jag lite god mat och krusar lite kanske det löser sig. Och tänk på så billig den är. Jo, jag brukar klara av henne.

Och det var länge sen vi hörde vår favoritmusik, vi har varit utan skivspelare så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar