lördag 21 november 2009

Digitalisera mera

Jag såg en bra film ikväll, 25 år gammal. En timme inspelad här i Sala i nästan bara en tagning.

Jag hittade videobandet häromdan i en källare i Hallstahammar. Jag visste om att filmen fanns, men hade ingen aning om var den var. Så råkade jag se ett namn på ett kort och lekte lite detektiv som gav resultat, man kanske skulle valt ett annat yrke.

Ett band med ett för mig väldigt intressant innehåll, och ikväll fick jag till sist igång videon också, så vi kollade förstås filmen. Den var jättebra.

Nu ska bandet digitaliseras, det fixar jag i morgon. Och det finns mera. Det är ett band till som jag inte orkade se ikväll, den ska jag också dra över till DVD. Sen är jag sugen på att ge mig på alla mina skivor, jag ska nog digitalisera dom också.

Smalfilmerna och några egna gamla videoband är klara sen länge, diabilderna fixade jag för några veckor sen och i morgon är dom här videobanden klara. Om sen all musik också blir digital, så är jag rätt nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar