torsdag 5 november 2009

Gamla skolföreningen

Vid surfningen i sena nattimmen råkade jag komma in på gamla skolföreningens hemsida, Arosiensis.

Jodå, jag visste att den fanns, jag var på väg att gå med en gång men backade då den verkade lite väl pompös, men föreningen är från Sveriges första gymnasium, så lite märkvärdigt är det.

Med några knapptryckningar i natt blev jag medlem. Årsavgiften är betald. Hoppas bara den gäller för 2010 också.

Jag är nog en simpel bonnkatt bland dom här hermelinerna, men det känner jag mig ofta så jag är van. Det andas konservatism. Det fina är att dom verkar underhålla ett bra arkiv med gamla bilder och filmer om skolan på 50-60-talet när jag var elev där, och det blev jag intresserad av. Jag kanske hittar något på mig själv.

Men det är så fina titlar åtminstone på alla som varit ordförande i föreningen, så jag kanske inte blir så långvarig medlem, jag får väl se. Om jag nu blir antagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar