onsdag 11 november 2009

Det där med Vellinge

Vellinge måste man ju bara kommentera.

Nä, jag har aldrig varit där och jag har inte läst allt i det här aktuella fallet, om deras protester mot att ta emot flyktingbarn, men det här är intressant, jag ska följa vad som händer. Det kommer säkert upp i Debatt och andra program på TV.

Men jag har hört kommunalrådet Ljungman på nyheterna, och man blir ju lessen. Dom som har det allra bäst vill göra allra minst. Visst finns det problem, visst ska det diskuteras, men herr moderaten "Vi vill inte ha hit dom"-Ljungman var en trist typ. Vellinge med 54 % moderater är egoistiska och osolidariska, det är min spontana åsikt.

Det är allt så att man kan inte isolera sig i en liten gullig ankdamm där i Vellinge, det finns en värld därute också.

Och hätska stormöten har man hört talas om förr, och det blir aldrig så eländigt som dom står och skriker om på mötet. Men intressant var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar